Tuesday, December 30, 2014

Final Exam.

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum.
Semasa post ini ditaip, dan bakal di-post, ok dah post, menggunakan phone yg walaupun tidak seberapa, tapi masih mampu berbakti berkhidmat dengan jayanyaa, pemilik blog ni sedang menjalani final exam semester 1 2014/2015. Dan post ini berjaya ditaip setelah berlakunya pencurian masa yang sangat sadis, tragis dan kejam.

Time flies. Soooo fast. Nama pun flies. Mestilah laju nak dibanding dengan merangkak kannn.. Dah tahu masa tu laju, dah kenapa kita terhegeh-hegeh lagi, tak reti nak kejar nak manfaatkan semuanyaa?

Ni sekarang ni, kenapa trade off masa untuk study dengan menaip kat belog nii? Haa.. jawab kenapa? Kenapa?

Final exam bukan medan untuk stress kan diri. Relaks elok-elok. Study baik-baik. Makan jangan tinggal. Solat apatah lagi. Tenang-tenangkan hati dengan surat-surat cinta dari Dia. Sibuk belek buku Microeconomics *yang tak berapa nak tebal, tapi tebal la jugakk* jangan sampai lupa menelaah, membaca, menghayati surat cinta Dia. Rugi kalau tak baca. Rugi kalau penat-penat study, tapi lupa nak jaga hubungan dengan Dia. Kita yang rugi. Kita yang rugi, bukan Dia. Sebab kita perlukan Dia.

Tahu tak yang macam mana pulun, macam mana kita bersengkang mata, buat mata panda, minum segelen nescafe untuk study punn, kalau kita tak letakkan pergantungan kita pada Allah, kita rugi besar. Sebab kejayaan kita tu hak Allah. Allah yang berhak tentukan kita dapat tak kejayaan tu. Bukan kita. Jangan bongkak takbur bangga diri dabik dada kata semua kejayaan kita, semua A +++, cgpa hebat tu semua usaha kita semata-mata. Hakikatnya ada campur tangan Allah, yang membolehkan kita dapat rasa manisnya usaha, indahnya sebuah kejayaan.

Tak terlambat lagi rasanya untuk wish, bittaufiq wannajah, semua.

"Do your best and let Allah do the rest. Don't lose hope in Allah!"

Doakan yang terbaik untuk saya dan semua yang tengah exam lah pokoknyaaa! 

Btw, saya jatuh cinta lagi. Jatuh cinta dengan bahasa syurga, *yang entah kali ke berapa jatuh, tapi masih boleh bangun sebab bahasa syurga tu sangat indah!* Tengah study arab sebenarnya. ^^

Wassalam
NSA95

No comments:

Post a Comment