Friday, March 23, 2012

Rindu.. :)

Photobucket

Bismillahirrahmanirrahim..

Dah lewat sangat ni untuk terus menatap skrin empat segi yang Allah pinjamkan untuk saya mencari secebis pengetahuan. Tapi, kegusaran yang bersarang di hati menyebabkan mata tidak mampu lena meski insan lain kian terbuai dengan keindahan mimpi.

Mungkin kerinduan yang menjadi punca. Mungkin juga ada permasalahan lain di sebalik kesesakan yang dialami jiwa. Mungkin juga hati ini jauh dari Penciptanya. 

---------



Ya Allah, berikan hati ini ketenangan. Ketenangan dalam mencintaiMu. Ketenangan dalam mengingatiMu. Ketenangan dalam usaha meraih redhaMu. 

Ya Allah, sesungguhnya, diri ini tidak mempunyai kekuatan untuk terus bangkit, melainkan dengan kudrat pemberianMu, dengan rahmatMu, dengan kemurahanMu untuk hambaMu. 

Ya Allah, saat hati ini merindukan makhluk ciptaanMu, ingatkan hati ini akan hakikat sebenar kehidupan, sebagai tempat menyemai kerinduan buat Pencipta.

Ya Allah, saat hati ini teringin untuk dibuai dengan kata-kata cinta, ingatkan hati ini bahawa ada kalimah cinta agung yang sudah tersedia untuknya, kalamullah. Kalam cinta Pencipta untuk makhlukNya.

Ya Allah, saat hati ini ingin mengenal cinta, ingatkan hati ini kisah cinta kekasih Mu, junjungan mulia, Rasulullah khatimul anbiya'.

Ya Allah, bantu hati ini untuk meraih cintaMu. Untuk meraih RedhaMu. Untuk meraih kelazatan bermunajat kepada Mu. 


wassalam.
cik arkitek

No comments:

Post a Comment