Monday, October 4, 2010

PMR 2010

Assalamualaikum,.

Sekejap sungguh masa berlalu. Sedar ataupun tidak, esok Dewan Peperiksaan menanti kami, calon PMR 2010. Setelah aku berusaha sedaya upaya yang mampu, aku pasrahkan segalanya padaNYA. Cuma, yang aku bimbangkan, usaha ku belum cukup untuk membuahkan kejayaan. Aku tidak terkilan andai aku tidak memperoleh kejayaan itu kerana itu mungkin kifarah atau peringatan ALLAH atas dosa-dosa yang pernah aku lakukan. Namun, yang aku bimbangkan adalah, aku akan mengecewakan hati insan lain. Kedua ibu bapaku, guru-guruku, keluargaku. Tapi, aku tidak akan pernah menyerah selagi slip keputusan PMR tidak berada dalam genggaman ku. Insha ALLAH. Berikan aku kekuatan, ya ALLAH.

Buat teman-teman, maafkan kesilapan yang ku lakukan sama ada yang disengajakan mahupun yang tidak di sengajakan. Doakan yang terbaik untuk kita semua. Semoga kita beroleh kejayaan yang diberkatiNYA.

Buat guru-guru, maafkan kesilapan saya, cikgu. Halalkan ilmu yang cikgu berikan buat saya. Doakan yang terbaik buat kami. Semoga kita sentiasa dilimpahi rahmatNYA.

Buat kedua-dua ibu bapa, kemaafan ku hulurkan, halalkan segala-galanya. Maaf sekiranya diri ini tidak mampu memberikan kejayaan untuk menggembirakan hati kalian. Maafkan diri ini.

Ya ALLAH, PadaMU ku pasrahkan segalanya. Tentukanlah yang terbaik bukan sahaja buat diri ini, malan buat kedua-dua ibu bapaku, agama ku dan kehidupan ku seluruhnya. Amin.

doakan yang terbaik buatku.
anaqi.norsyafiqahsaifulanuar

No comments:

Post a Comment