Saturday, December 25, 2010

ALLAH sayang kita! :)


Assalamualaikum...


Alhamdulillah. Segala puji bagi ALLAH. Biarpun aku seorang hamba yang kadang-kadang terlupa dan terleka, DIA masih memberi ruang buat diri ini untuk merasai nikmat sebuah kejayaan setelah usaha yang tidaklah sejerih dan sepayah tentera islam yang menghunus pedang mempertahankan agama ALLAH. Usaha yang tidak setabah para syuhada' yang rela terkorban kerana menegakkan kalimah ALLAH. Tekad yang jitu. Semangat yang menggunung. Subhanallah. Sudah pasti tentera ALLAH itu merasai kemanisan kejayaan yang melebihi segala-galanya apabila bertemu ALLAH. Itulah kejayaan hasil usaha mereka yang tiada bandingan, bertemu dengan ALLAH, Tuhan yang mereka cintai! Alhamdulillah, kerana aku masih bernafas di atas muka bumi ini. Segalanya adalah kerana kasihNYA!

*********
Semalam, aku takut, aku gusar, awan mendung yang berarak bakal membuang sinar mentari yang megah di langit dunia. Hari ini, bumi tetap dibasahi titisan hujan gerimis, dan mentari menghilangkan diri. Dari jendela, ku tatap wajah langit, suram. Mentari seakan segan untuk menyapa langit.. Namun, tidak ku sangka sedetik demi sedetik ku lihat ada warna ceria yang terlukis di wajah langit. Itu dia si pelangi! Indah! Indah lagi Pencipta alam ini!

Begitulah, DIA mengatur tiap sesuatu bukan menurut kemahuan ku, tetapi menurut pengetahuanNYA yang sangat luas, meliputi alam ini, tentang apa yang terbaik untukku. FirmanNYA, dalam Al-Quran, surah al-Baqarah, ayat 216.

Yakinlah padaNYA, apa yang ditentukannya buat kita adalah yang terbaik buat kita. Bersyukurlah dengan apa yang kita peroleh. Kejayaan itu tidak semestinya membahagiakan. Kegagalan itu takkan selamanya. Hakikatnya, ALLAH sayangkan kita. DIA masih memberi kita nyawa sehingga hari ini. Tidak salah untuk menangis, tapi janganlah meratapi. Lihatlah apa yang sedang anda hadapi dari kaca mata positif. What you see is what you get.. :)
Mengadulah padanya, dia akan mendengar. Ini bukan segala-galanya, kerana ada hari keputusan yang lebih besar, di mahsyar nanti.

wassalam,
anaqi.norsyafiqahsaifulanuar :)

No comments:

Post a Comment