Saturday, October 8, 2011

Allah yang membolak-balikkan hati manusia.. :)

Assalamualaikum...


Tiada ucapan yang selayaknya untuk diungkapkan terlebih dahulu melainkan 'Alhamdulillah'. Ucapan yang menzahirkan kesyukuran atas nikmat hari ini, hidayahNya, rezekiNya, dan segala-galanya yang dikurniakan dari Pencipta Alam ini.

Siapa yang tidak kenal dengan pemilik sepotong nama, Diana Amir. 
'Subhanallah!'Hanya ungkapan itu yang mampu dizahirkan saat melihat wajah ayu ini kini bertudung. Satu perubahan besar! Tiada siapa mampu menduga. Hidayah milik Allah,kan. 

Siti Nordiana
Tidak lupa juga Penyanyi, Siti Nordiana. Beliau juga antara yang melakukan perubahan.
Insya Allah. sikit-sikit. Perubahan bukan boleh berlaku secara drastik. Perlahan-perlahan, kita jadi lebih baik, semakin baik dan terus berusaha untuk menjadi lebih baik. Manusia memang takkan mampu mencapai kesempurnaan, tapi manusia mampu untuk berusaha untuk membuat perubahan ke arah yang lebih baik, kan?
Lagipun, Allah tak tanya tentang hasil yang kita dapat, tapi Allah tanya usaha kita. Allah tak tanya, sama ada kita dapat ubah dunia atau tidak, tetapi Allah tanya apa yang kita buat untuk ubah dunia.
Dalam pada itu, ada juga suara-suara negatif yang memandang serong perubahan mereka ini sebagai salah satu cara untuk mencari publisiti semata-mata. Nauzubillah. Lebih baik kita berbaik sangka daripada berburuk sangka. Mereka berubah kerana Allah, dan bukan kerana dunia. InsyaAllah.

Semoga kita semua istiqamah dalam setiap segi perubahan yang kita laksanakan. Semoga penghijrahan yang dilakukan oleh artis-artis belia ini mampu membuka mata belia hari ini tentang hakikat syariat islam. Semoga niat kita ikhlas semata-mata keranaNya, dan bukan semata-mata untuk berfesyen dan dipandang cantik. Amalan itu bermula dengan niat. Niat yang ikhlas kerana Allah adalah sebaik-baik niat dalam setiap tindakan. Insya Allah :)


Bismillahirrahmanirrahim,
Ya Allah yang membolak-balikkan hati manusia,
tetapkanlah hati kami di atas landasanMu.
Tenangkan jiwa kami dengan sentiasa memegang syariatMu..
Teguhkan hati kami untuk sentiasa beramal dengan sunnah RasulMu..
Pelihara hati kami agar sentiasa mencintaiMu..
Sesungguhnya, dalam kekuasaanMulah hati-hati kami..
Engkaulah Tuhan, pemilik seluruh Alam..
Amin~

:)

No comments:

Post a Comment