Thursday, August 26, 2010

Aku tidak mahu berpisah dengannya.

Pertemuan singkat aku dan dia,
kian menghampiri detik perpisahan..
Aku pasti, aku bakal merinduinya,
Dia juga berjanji untuk menemui ku setahun lagi,
tetapi, takdir TUHAN tiada siapa yang tahu,
Andai DIA masih mengizinkan,
dapatlah aku bertemu dia di tahun akan datang,
Tetapi, andai takdirnya bukan begitu,
inilah pertemuan terakhir
antara aku dan dia.
Aku akan merinduinya.
Aku pasti terkenangkannya.
Kehadirannya memberi aku nafas buat ku
untuk tabah melalui kehidupan.
Hadirnya ditemani ujian
mendidik hatiku untuk dekat dengan PENCIPTA.
Alangkah ruginya, andai setelah dia pergi meninggalkanku,
aku masih tidak beroleh rahmat ALLAH.
Aku tidak mahu berpisah dengannya.
Kerana dia sering mengingatkan aku
pada kasih dan rahmat PENCIPTA buat hambaNYA.
Aku akan rindukan dia.
Aku akan rindukan dia.
dan, aku tahu,
sejauh mana pun rinduku pada dia,
rinduku pada PENCIPTA
perlu lebih dari itu,
kerana hakikat segala-galanya ada pengakhirannya
kecuali DIA.
DIA tetap ada.
Sentiasa ada.
Kerana itu, rindu itu layak untuk DIA.
DIA yang maha pengasih
lagi maha penyayang.
Ya ALLAH, semoga pertemuanku dengan dia,
memberi ku nafas baru untuk
membawa diri menuju redha MU.
Aku akan merindui dirimu,
Ramadhan.

anaqi.norsyafiqahsaifulanuar

No comments:

Post a Comment