Tuesday, August 24, 2010

Kekasih yang dirindui

Kerinduan yang ku pendam setahun lamanya,
akhirnya terlerai jua..
kehadirannya menyunting semangat buat diri ini,
untuk mendidik hati, dan terus mendekatkan diri pada Pencipta..
Kekasih yang dirindu itu bertandang,
dan sudah pasti punya onaknya dalam berkasih..
kutabahkan hati agar mampu terus menyintai Pecinta
juga dia yang sering mengingatkan aku pada cinta dan rahmat ILAHI..
Aku tahu, sedalam mana pun cintaku pada dia,
cinta yang lebih utuh perlu aku semaikan buat Pencipta..
Syukur, kerana kehadirannya sangat membantu diri ku untuk
dekat dengan Pencipta.
Dia sering mengingatkan ku, agar bangkit di tengah malam
mencari cinta Pencipta melalui panggilannya.
Dia juga sering mengingatkan ku tentang rahmat Sang Pencipta
dengan kelebihan-kelebihannya..
Kehadirannya sangat aku rindui..
dan kerinduan ini masih belum terubat sepenuhnya,
meskipun dia sudah memaklumkan bahawa hanya tinggal separa
purnama lagi untuk aku dan dia bersama..
Aku tidak tahu apa yang mampu aku ungkapkan
melainkan kalimah rindu.
Penantian itu satu penyeksaan.
dan kerana itu, aku tidak mahu menyia-nyiakan penantian itu..
Aku memanfaatkan waktu bersama dia untuk lebih dekat dengan pencipta,
Aku manfaatkan waktu bersama dia untuk sentiasa berusaha menggapai cinta Pencipta.
Terima kasih, ya ALLAH
kerana menemukan aku dan dia..
Dia yang memberiku peringatan demi peringatan tentang rahmat dan kasihMU..
dialah, kekasih yang dirindui..
Semoga pertemuan singkat antara aku dan dia,
mampu mendidik hati ini,
dan menatijahkan perubahan besar dalam diri..
Dia, Ramadhan yang dirindui.

anaqi.norsyafiqahsaifulanuar

No comments:

Post a Comment