Sunday, January 2, 2011

Bingkisan dari hati :)

Assalamualaikum..

waktu datang dan pergi,
aku hanya menjalaninya sebaik mungkin,
selagi belum berakhir,
selagi itu aku di situ,
terus menggerak tenaga,
mengotakan impian dan cita..


Tidak mampu dinafikan,
kadang aku terleka,
terbuai mimpi dongengan dunia,
hanyut dalam lautan angan-angan fatamorgana,
Aku perlu pertolongan dan rahmat dariNYA.
agar terlerai daku dari pelukan dunia,
agar tersedar aku dari lena.


Ku mohon dariNYA,.
DIA penuhi segalanya,
namun, bukan menurut kemahuan ku semata-mata..
segalanya menjadi rahsiaNYA..
DIA mengkehendakkan yang itu buat ku,..
pasti ada hikmahnya..
ya, aku perlu yakin..
DIA mengetahui segala-galanya..
sedangkan aku tidak.

**************
Alam ini cukup indah,
saat diri keresahan mencari kekuatan,
langit biru bertompokan sang awan putih berseri ku tatap,
tidak bertiang namun utuh,..
kalimah pujian terungkap.
Awan berarak perlahan,
Angin bertiup menyapa jendela,damai.
sekali lagi pujian ku ungkapkan.
Kicauan burung pulang ke sarang,.
mendayu-dayu, melodi alam.
merdu dan gemersik di corong telinga ku,indah.
Dan, tentu sekali Indah lagi PENCIPTA alam ini..
Segala puji bagi ALLAH pemilik Alam ini.

wassalam,
anaqi.norsyafiqahsaifulanuar :)

No comments:

Post a Comment