Monday, January 17, 2011

Hari ini bukan semalam :)


Assalamualaikum...

Semalam, aku tersungkur,
kekalutan membelit.
Kegusaran menular jiwa.
Hari ini aku bangkit,
membiarkan kisah semalam,
terbang dibawa peredaran masa,
namun, aku tak bisa.

Mengapa?
Kerana kisah semalam teguh di memori.
Aku tahu, tidak sukar.
Ya, tidak sukar meninggalkan hari semalam..
Biar terus jadi pengajaran,
dan bukan igauan.

Hari ini bukan semalam,
namun, takkan ada hari ini tanpa semalam.
Semalam mengajar aku erti..
Hari ini, mengajar aku usaha..
Esok mengajar aku impian dan cita..

Titisan embun membasahi bumi,
dan aku masih di sini,
meniti hari di atas muka bumi ILAHI,
bersama segenap kekuatan diri,
mencari redha dan rahmat ILAHI.

Biarlah semalam.
Berlalu pergi,
meninggalkan secebis memori,
menjadi sempadan dan pengajaran buat diri,
dalam menempuh ranjau kehidupan duniawi,
untuk merebut kemuliaan ukhrawi :)

**********
Ya ALLAH,
Tetapkanlah aku di atas landasan MU,
Bantulah aku dalam menjalankan amanah dariMU..
Bantulah aku agar sentiasa mengingatiMU..
Didiklah hatiku untuk menyintaiMU..
Amin..

**********
wassalam,
anaqi.norsyafiqahsaifulanuar:)

No comments:

Post a Comment