Thursday, January 27, 2011

Buat teman :)





Assalamualaikum,..

Coretan kenangan kita bersama,
biarpun masing-masing cuba melupakan,
namun, aku yakin memori itu terus hidup dalam kenangan.

Biarpun engkau dan aku,
sama-sama membawa diri,
menuju haluan yang tersendiri,
namun, kenangan itu tetap di hati..

Aku mencari pengertian,
mengapa kau pergi meninggalkan diri ini,
bersama sekeping potret memori,
cerita indah yang bersemi..

Lama ku mencari,
tak ku temu erti,
berkat petunjuk ILAHI,
aku sedari hakikat hidup duniawi.

Setiap yang bertemu,
pasti akan menemui perpisahan,
Dan, beruntunglah kita,
andai pertemuan dan perpisahan itu keranaNYA :)

Aku tidak menghalang engkau pergi,
Bumi ini milik ILAHI,
Hijrah itu perlu bagi membangunkan diri,
Dan, kalau itu yang terbaik,
Aku relakan hati,
ikhlaskan jiwa,
atas pemergianmu,
mencari puncak jaya..:)

**************
Ahhh! Kenapa menangis?
Aku tidak mahu menangis..
Tapi, aku sedih.

Ya ALLAH, bantu aku menghadapi perpisahan ini.
Aku tahu, itu terbaik buat kami..
Kerana hanya ENGKAU yang mengetahui..

*******
Doa Perpisahan-Brothers
Pertemuan kita di suatu hari
Menitikkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kehadap Illahi
Di atas jalinan yang suci

Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang menimpa diri
Bersabarlah diatas suratan
Kutetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Mencari hidayah dari pada-Mu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Alloh tabahkan hati hamba-Mu
Diatas perpisahan ini


Teman betapa pilunya hatiku
Menghadapi perpisahan ini
Pahit manis perjuangan
Telah kita rasa bersama
Semoga Allah meredhoi
Persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan

Kan kuutuskan salam ingatanku
Dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Alloh bantulah hamba-Mu

Senyuman yang tersirat di bibirmu
Menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu
Kenangku di dalam doamu
Semoga... Tuhan berkatimu

********

Sahabat-Devotees

Ku layarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang mengetuk emosi
Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hatimu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat...
kau sesungguhnya
Temanku...
dikala suka dan lara

Tika ku buntu
diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan kuntum
mengukir senyuman

Bagaikan embun
hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha Yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada rentap kasih

Biarlah waktu menetukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Dan aku masih di sini
terus mendaki
puncak tertinggi hidupku

Dan aku terus menanti
saat yang manis
akan berulang kembali

Sahabat...

*********
Sahabat, tetaplah di atas landasanNYA,
teguhlah bertaut pada taliNYA,
Jaga Iman, Jaga diri
Panjang umur, kita jumpa lagi :)

wassalam,
anaqi.norsyafiqahsaifulanuar

No comments:

Post a Comment