Friday, January 7, 2011

Muhasabah Cinta :)



Assalamualaikum,..

Muhasabah Cinta-Edcoustic
Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

**********
Ya ALLAH,
salahkan seandainya aku mahu menangis?
Salahkah sekiranya aku mahu adukan segala-galanya padaMU?
Tiada siapa mampu mengerti diriku,
melainkan PENCIPTAku sendiri,
ENGKAU telah mencipta diriku,
dari tiada kepada ada..
Hanya ENGKAU yang mengerti hati ku.
Tanpa perlu aku adukan segala-galanya pun sudah ENGKAU ketahui.

Ya ALLAH,
hanya dengan kembali padaMU
ubat buat hati ini..
Sisihkan aku kecintaan dunia..
Didiklah aku untuk menyintai MU,
Bantulah aku untuk menghadapi setiap ujian MU..
Walau segetir apapun..
Bantulah aku, ya ALLAH.
Jangan biarkan hati ini terus berdarah
hanya kerana luka-luka kecil semalam..
Bimbinglah aku, Ya ALLAH..

Hanya dengan izinMU,
aku mampu lalui hari ini, semalam..
dan hari yang bakal mendatang..
Didiklah hati ini untuk menyintaiMU,
melebihi kecintaan ku
buat segala nikmat duniawi
ENGKAU berikan kepada ku..

ya ALLAH,.
Didiklah aku untuk sentiasa mensyukuri
nikmat kurniaan MU yang tak terhitung banyaknya..
Terima Kasih, Ya ALLAH..
atas segala-galanya..

*******
Amin.
Wassalam..
Anaqi.norsyafiqahsaifulanuar:)



No comments:

Post a Comment